در زمان خرید پله برقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در زمان خرید پله برقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه استفاده از پله‌ برقی (Escalator) در ساختمان‌های چند‌طبقه، اقدامی هوشمندانه در راستای هم‌گام شدن با تکنولوژی روز دنیا به شمار می‌رود. به خصوص اگر بدانیم یکی از جرقه‌های پیدایش سیستم اجتماعی مدرن امروز ژاپن، با ورود پله‌ برقی زده‌ شده است. پله‌برقی وسیله‌ای ایمن و کاربردی برای جابه‌جا شدن افراد از طبقه‌ای به طبقه‌ی دیگر است. انتخاب درست و راه‌اندازی صحیح پله‌برقی و تضمین اینکه افراد تجربه خوبی از استفاده از این وسیله در ساختمان شما داشته باشند نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر قصد خرید پله‌ برقی برای ساختمان بخصوصی را دارید، پیشنهاد می کنیم که قبل از آن حتما راهنمای خرید پله برقی را مطالعه کنید. برای اطلاع از جزئیات آن با تیم تخصصی آتی سازان همراه شوید…

 در زمان خرید قطعات پله‌ برقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در زمان خرید آسانسور می بایست فاکتورهایی از جمله نوع ساختمان، مکانی که میخواهید پله برقی را در آن نصب کنید؛ در نظر بگیرید. همچنین می بایست امنیت را در کنار طراحی زیبا در نظر داشته باشید.

نوع ساختمان

باید توجه کنید که ساختمان مورد نظرتان چه کاربردی دارد و افراد در رفت و آمد در ساختمان شما چه کسانی هستند و با چه هدفی وارد ساختمان می‌شوند. مثلا اگر شما قصد خرید پله‌برقی برای یک مرکز خرید را دارید، باید ساعات شلوغی و پر‌ترافیک ساختمان را پیش‌بینی کنید. در ساختمان‌های پر رفت‌وآمد می‌توان از پله‌ برقی‌ دوطرفه برای بالا رفتن و پایین آمدن از طبقات استفاده کرد. پله برقی‌های یک طرفه اگرچه ممکن است برای صاحبان ساختمان‌ها بصرفه باشند، اما قطعا برای کاربران قانع کننده نخواهند بود.

مکان نصب پله‌برقی

انتخاب بهترین مکان در ساختمان برای کنترل ترافیک استفاده از پله برقی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. یک استراتژی کارآمد برای بالا بردن فروش و بازدید از مغازه‌ها مسیر دادن به مشتری‌ها با استفاده از نصب و جایگذاری مناسب پله برقی در بهترین نقطه‌ی ساختمان و ایجاد شرایط ایده‌آل برای مشتری در جهت دسترسی به قسمت‌های مختلف ساختمان است.

طراحی

نکته مهم بعدی نوع طراحی پله‌ برقی است. ظاهر یک پله برقی نیز باید به سبک ساختمان شما نزدیک باشد و چگونگی قرار گیری آن بین طبقات با معماری ساختمان همخوانی ایجاد کند. در این مرحله پس از تعیین ظرفیت و ترکیب مورد نظر، شما باید درباره‌ی ظاهر پله‌ برقی مورد نظرتان تصمیم بگیرید. صفحه پله، چراغ‌های راهنما، نوع و رنگ روکش بدنه قسمت‌هایی هستند که شما می‌توانید به سلیقه خود آن‌ها را انتخاب کنید.

امنیت

داشتن یک پله‌ برقی زیبا، متناسب و پر زرق‌وبرق یک ویژگی عالی برای ساختمان شما به حساب می‌آید. اما به خاطر داشته باشید که در کنار زیبایی، پله برقی شما باید از ایمنی مطلوبی برای جابه‌جایی افراد برخوردار باشد. تمامی شرکت‌های سازنده پله برقی موظف هستند که به استاندرادهای جهانی ایمنی این وسیله پایبند باشند. در هنگام نصب پله برقی نیز باید به نکاتی مانند صفحات پله، حسگرهای هشدار دهنده گیر یا ترمز و همچنین دکمه استپ اضطراری توجه کنید. بهتر است درباره نکات ذکر شده با مهندس معمار ساختمان گفت‌وگو کنید تا از انجام صحیح آن‌ها در هنگام نصب اطمینان حاصل نمایید.

ویژگی‌های یک پله برقی خوب چیست؟

  1. حرکت روان با سرعت مطلوب
  2. مصرف انرژی بهینه
  3. ایجاد سر و صدای کم در هنگام حرکت
  4. استاندارد بالا در کیفیت ساخت
  5. استاندارد بالا در میزان امنیت
  6. استفاده از آلیاژها و مواد ضد خوردگی در ساخت قطعات
  7. عملکرد اتوماتیک قابل اعتماد
  8. اندازه‌ی کاملا استاندارد در اندازه‌‌ی پله‌ها، ارتفاع هر پله، عرض پله و محافظ پله
  9. ریل متحرک محافظ پله به گونه‌ای طراحی شده باشد که از انگشتان مراقبت کند
  10. پس از بروز کوچک‌ترین اختلالی پله برقی به صورت خودکار از حرکت بایستد

پله‌برقی در معماری مدرن

اگر آسانسور و پله‌ برقی‌ اختراع نشده بود، هیچوقت آسمان‌خراش‌ها ساخته نمی‌شدند. استفاده از این ابزار مفید و در نظر گرفتن یک قسمت مخصوص در ساختمان‌ها برای نصب و راه‌اندازی آن‌ها انقلابی در نوع معماری مدرن ایجاد کرد. استفاده از پله‌ برقی علاوه بر آسان کردن تردد بین طبقات یک ساختمان، از جهات دیگر میزان بروز حوادثی چون سر خوردن و یا زمین خوردن روی پله‌های سنتی را پایین آورد. خیلی از افراد برای داشتن مشکلی در زانوهای خود از تردد روی پله‌ها منع می‌شوند، یکی دیگر از مزایای استفاده از پله برقی عدم تحمیل حرکت‌های مضر به زانوها است. پله‌برقی‌ها در بسیاری از ساختمان‌های مدرن ابزاری برای نشان دادن خلاقیت معماران شده‌اند.

در زمان خرید پله برقی فاکتورهای مهمی در تصمیم گیری نقش دارند که ضمن ایجاد یک فضای مدرن، امنیت و یک تجربه خوب را برای افراد رقم می زنند. هر چه در خرید آسانسور و پله برقی نکات کلیدی بیشتری را در نظر بگیرید؛ رضایت شما پس از خرید بیشتر خواهد بود.