۱۷ حقیقت جالب درباره آسانسورها

۱۷ حقیقت جالب درباره آسانسورها

ما مطمئن هستیم که شما در زندگی روزمره خود به فکر آسانسور نیستید. با این حال ، آنها به یک وسیله بسیار مهم و حیاتی در زندگی روزمره تبدیل شده اند، که همواره در حال خدمت کردن هستند. آسانسورها تأثیر زیادی در معماری و طراحی مدرن داشته اند. از طریق نوآوری این سیستم، ما قادر هستیم بدون در نظر گرفتن وزن، با سرعت بسیار بالا حرکت کنیم. در هنگام مراجعه به پزشک، مدرسه، محل کار و هرجایی که فکر کنید با آسانسورها روبرو می شویم. آسانسورها در همه بخش های زندگی وجود دارند و ممکن است در روز چند بار با آنها مواجه شوید.

در اینجا ۱۷ واقعیت جالب در مورد آسانسورها را عنوان می کنیم، همراه با ما تا انتهای مقاله باشید.

  1. آسانسورها بیست برابر ایمن تر از پله برقی ها هستند.
  2. آسانسورها از نظر آماری امن ترین راه برای سفر هستند.
  3. در حال حاضر آمریکا بیش از ۷۰۰۰۰۰ دستگاه آسانسور دارد.
  4. ۲۴ دستگاه آسانسور در كولوسئوم روم باستان به صورت دستی با نیروی بیش از ۲۰۰ برده اداره می شدند.
  5. علی رغم ترس از گیر افتادن یا رها شدن آزاد در آسانسور ، سوار شدن در آسانسور در واقع از نشستن در اتومبیل ایمن تر است. به طور متوسط ۲۶ نفر در سال در حادثه های مربوط به آسانسور جان خود را از دست می دهند. این در حالی است که ۲۶ نفر در ساعت در تصادفات مربوط به اتومبیل جان خود را از دست می دهند.
  6. کاربر معمولی آسانسور به صورت متوسط روزانه ۴ بار از آسانسور استفاده می کند.
  7. اولین آسانسور که دارای کنترل دستی بود ، در نیویورک ماریوت نصب شد.
  8. هر سه روز ، آسانسورها معادل جمعیت کره زمین را حمل می کنند.
  9. حداکثر ارتفاعی که یک  کابل دستگاه آسانسور قادر به دستیابی به آن است ۱۷۰۰ فوت است.
  10. هر آسانسور توسط کابل های متعدد پشتیبانی می شود و هرکدام از این کابل ها می توانند با خیال راحت کل آسانسور و مسافران خود را حمل کنند.
  11. دکمه بستن در آسانسور در واقع یک دکمه ” تسکین دهنده” است، که باعث می شود مسافران در سفر کوتاهی که با آسانسور دارند، کنترل خود را داشته باشند. از سال ۱۹۹۰ تولید کنندگان آسانسور عملکرد بسته شدن دستی آسانسور توسط فشردن دکمه را در بیشتر آسانسورهایی که به طور خودکار بسته می شوند حذف کرده اند.
  12. اولین آسانسور ساختمان عمومی در نه ساختمان بلند در شهر نیویورک نصب شد.
  13. مخترع آسانسور مدرن الیشا گریوز اوتیس شرکتی را تشکیل داد که اکثر آسانسورهای امروز را تأمین می کند.
  14. اولین اثر مکتوب از آسانسور مربوط به قرن ۳ قبل از میلاد یونان است. آن آسانسور ساده توسط ریاضیدان ارشمیدس اختراع شد.
  15. موسیقی آسانسور برای اولین بار در دهه ۱۹۲۰ ظاهر شد تا مسافران ترسو را که برای اولین بار از آسانسور استفاده می کردند ، آرام کند.
  16. برخی از معروف ترین آسانسورها را عبارتند از: آسانسور دروازه آرچ در سنت لوئیس (کابین مسافران در دروازه سفر می کند) ، آسانسور سانتا جاستا در لیسبون (یکی از اولین آسانسورهای بخار) ، آسانسور لاکردا در سالوادور (یکی از شلوغترین آسانسورها در جهان) ، تایپه ۱۰۱ (آسانسورهای سنگی!) ، آسانسور بایلونگ در چین (که بزرگترین آسانسور در فضای باز محسوب می شود) ، آسانسور لوور در فرانسه (کابین آن باز است) و آسانسور هتل لوکیور در لاس وگاس (با درجه ۳۹٪ سفر می کند )
  17. از آنجا که عدد ۱۳ در بسیاری از کشورها بسیار ناخوشایند و نحس به نظر می رسد ، بسیاری از ساختمان سازها تصمیم می گیرند که طبقه ۱۳ را از برنامه های طبقاتی خود حذف کنند.