دسته بندی ها: مقالات

فروش آسانسور و اصول و قواعد آن

فروش آسانسور و اصول و قواعد آن

سال‌های زیادی از ورود صنعت آسانسور به ایران نمی‌گذرد. این دستگاه که برای راحتی زندگی امروزی بشر اختراع و تولید شده است، تبدیل به عضو جدایی‌ناپذیر تمامی ساختمان‌ها به ویژه آسمان‌خراش‌های امروزی شده است. کل سیستم آسانسور از قطعات و تجهیزات متنوع و متفاوتی تشکیل شده است. مانند تمام تجهیزات و موارد مورد استفاده در ساختمان، انتخاب آسانسور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. کیفیت آسانسور و حتی برند قطعات مختلف آن تبدیل به یکی از اولویت‌های خرید آسانسور توسط مدیران ساختمان شده است. با توجه تعدد شرکت‌هایی فعال در حوزه‌ی آسانسور، فروش آسانسور با چالش‌های مختلفی روبرو است. به ویژه که تمامی قطعات ایرانی آسانسور دارای رقیب‌های خارجی بسیار قوی هستند. فروش آسانسو یکی از کسب و کارهای تازه می‌باشد که برای یادگیری و ورود آن باید نکات مهمی را دانست و به آن‌ها عمل نمود. در این صفحه آتی سازان قصد دارد بنابر تجربه ۱۰ ساله‌ی خود در زمینه‌ی فروش آسانسور، نکات و موارد مهم را در زمینه‌ی فروش آسانسور برای علاقه‌مندان به فروشندگی آسانسور ارائه دهد. پس با ما همراه باشید.

علاقه به صنعت آسانسور

شاید این جمله کلیشه‌ای باشد اما برای کسب و کاری به مانند آسانسور که از انعطاف‌پذیری کمی در تعدد محصولات برخوردار است، علاقه داشتن به فروش آسانسور یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها محسوب می‌شود. شاید بارها شنیده‌اید که می‌گویند طرف عشقش را دارد که موفق شده است. برای موفقیت در امر فروش آسانسور باید عشق این‌کار را داشته باشید. به همین منظور کسی که به فروشندگی آسانسور علاقه داشته باشد به دنبال تازه‌های صنعت آسانسور و نوآوری‌های آن خواهد رفت و دانش و اطلاعات خود را در زمینه‌ی قطعات مختلف آسانسور اعم از انواع موتور آسانسور، انواع درب آسانسور و … کامل می‌کند.

اگاهی از برندهای آسانسور

برندهای داخلی و خارجی بسیاری در زمینه صنعت آسانسور فعالیت می‌کنند. نه تنها در فروش آسانسور بلکه در فروش هر محصولی در ابتدا باید تمامی برندهای فعال در حوزه‌ی تولید و حتی خدمات آن را به خوبی شناخت. دانستن داستان برندهای مختلف آسانسور مانند تاریخچه برند کمپانی آسانسور اوتیس باعث می‌شود که شما هنگام فروش آسانسور دست بازتری برای متقاعد کردن مشتری داشته باشید. همچنین اکثر مشتریان مشتاقان به داستان برندها گوش می‌دهند و از آن لذت می‌برند. به همین منظور تعریف داستان برندهای آسانسور در زمان و در مکان مناسب می‌تواند مخاطبان شما را تبدیل به مشتریان وفادار کند.

شفاف و بی پرده صحبت کنید

شما ممکن است در طول روز با مشتریان مختلف روبرو شوید که هرکدام سطح متفاوتی از آگاهی، سواد و دانش داشته باشند. برای موفقیت در فروش آسانسور باید در قدم اول توانایی برقراری ارتباط با هر نوع مشتری را داشته باشید. به همین منظور شفاف و ساده صحبت کردن در ممورد مفاهیم و قطعات آسانسور بهترین حرکت برای برقراری ارتباط نخست با مخاطبان است. همچنین داشتن ارتباط چشمی مناسب و حتی زبان بدن می‌تواند تاثیر بسیاری بالایی در فروش آسانسور داشته باشد. هرگز فراموش نکنید که در فروش محصولی به مانند آسانسور باید با انرژی بالا با مشتریان خود برخورد کنید. در غیر این صورت باید قید فروشندگی آسانسور را بزنید.

کم گوی و گزیده گوی

نیاز نیست حتما مستقیم سراغ اصل مطلب و قیمت آسانسور بروید. اما کم‌گویی باعث می‌شود تا مشتری احساس بهتری هنگام برقراری ارتباط با شما داشته باشد. پرگویی و پرحرفی نه تنها در مشتریان آسانسور بلکه در تمامی مشتریان محصولات دیگر نیز این احساس را بوجود می‌آورد که فروشنده قصد دارد با اجبار محصول خود را به او بفروشد. پس گزیده‌ای از ویژگی‌های محصول خود مانند ویژگی انواع کابین آسانسور را برای مشتری بیان کنید. حتما به مشتری فرصت و اجازه‌ی سوال کردن را بدهید. سپس در مدت زمان کوتاه و با صبوری بالا به تمامی پرسش‌های مشتری پاسخ دهید. حتما در فروش آسانسور، ارزش‌های افزوده محصولات خود را عنوان کنید. ارزش‌های همچون گارانتی سیم بکسل آسانسور، ارسال رایگان انواع تراول کابل آسانسور، تخفیف و مزایای دیگری که باعث نشان دادن برتری فروشگاه آسانسور شما نسبت به فروشگاه‌های دیگر می‌شود.

تمام خدمات فروش آسانسور را معرفی کنید

یکی از ویژگی‌های هر شرکت آسانسور، داشتن تمامی خدمات مربوط به آسانسور اعم از فروش ، طراحی ، نصب آسانسور، سرویس و نگهداری آسانسور و… می‌باشد. بنابراین برای بالا بردن اعتبار شرکت خود حتما هنگام فروش آسانسور، سایر خدمات خود را به عنوان یکی از ویژگی‌های خرید آسانسور از فروشگاه معرفی کنید. با انجام دادن این کار و بیان سایر خدمات مربوط به فروش آسانسور، در طولانی مدت سود بیشتر و درآمد بالاتری را کسب خواهید کرد.

ظاهر یک فروشنده موفق آسانسور را داشته باشید

آسانسور یکی از محصولاتی است که خریداران تمایل دارند به صورت حضوری اقدام به خرید آن کنند. بنابراین ظاهر فردی و حتی سازمانی شرکت شما در فروش آسانسور تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. در نگاه اول باید فروشگاه آسانسور شما در حد یک فروشگاه نامدار و البته موفق باشد. همچنین ظاهر فردی شما همانند پوشیدن لباس مناسب می‌تواند در نگاه اول تمایل مشتریان را به خرید از شما افزایش دهد.

تمرین فروش آسانسور کنید

این حرف ما نیست. بلکه حرف تمام بازاریاب‌ها و فروشندگان مطرح دنیاست. برای تبدیل شدن به یک فروشنده موفق آسانسور، باید در ابتدا به حد کافی تمرین داشته باشید. باید بدانید با هر مشتری چگونه برخوردی انجام دهید. همچنین برای هر محصول چه مواردی باعث جذب مشتری و در نهایت فروش آسانسور می‌شود. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث پیشرفت‌ سریع‌تر شما در امر فروش آسانسور می‌شود، استفاده کردن از تجربیات سایر فروشندگان و حتی نظرات مربوط به سنجش میزان رضایت مشتریان است. بنابراین از تمامی فرصت‌های لازم برای ارتقای مهارت فروشندگی خود استفاده کنید تا تبدیل به یک فروشنده موفق آسانسور شوید.

جدیدترین آپدیت فروش آسانسور باشید

دنیا همواره در حال تغییر و تحول است. در گذشته بازاریاب‌ها بصورت تلفنی اقدام به فروش قطعاتی چون وزنه تعادل آسانسور می کردند. در سال‌های اخیر نیز مراجعه حضوری مشتریان به فروشگاه‌های آسانسور معامله خرید و فروش آسانسور رخ میداده است. اما در حال حاضر یکی از جدیدترین و آسان‌ترین راه‌ها برای خرید آسانسور مراجعه به سایت‌های فروشگاه آنلاین قطعات آسانسور است. بنابراین در امر فروشندگی آسانسور هرگز نباید از رقبا عقب ماند و باید به جدیدترین راه‌ها و متدهای فروش آسانسور مجهز شد. همچنین باید پیوسته پیگیر پیشرفت‌ها و اختراعات جدید در صنعت آسانسور بود. باید تبدیل به اولین نفری شوید که تمامی ویژگی‌های یک محصول جدید در صنعت آسانسور را می‌شناسد. و در نهایت پیشنهاد ما تقدیم کردن کارت ویزیت و کارت فروشگاه آسانسور خود به تمامی مراجعه‌کنندگان است. چرا که این کار نرخ بازگشت مشتری شما را به شکل چشم‌گیری افزایش می‌دهد. بنابراین چه صحبت شما به فروش محصول منجر شود چه نه، حتما کارت فروشگاه آسانسور خود را به مخاطبان هدیه کنید.

عرفان نصرالله

اشتراک گذاری
منتشر شده توسط
عرفان نصرالله

Recent Posts

درایو آسانسور و کاربرد آن

درایو آسانسور و کاربرد آن امروزه اکثر آسانسورها مجهز به درایو آسانسور (Elevator Drive) هستند. درایو کنترل…

3 سال پیش

پلاک موتور آسانسور و اطلاعات آن

پلاک موتور آسانسور و اطلاعات آن موتور آسانسور نیز مانند سایر موتورهای الکتریکی دارای پلاک مشخصات…

3 سال پیش

شاسی موتور آسانسور و طراحی آن

شاسی موتور آسانسور و طراحی آن سیستم آسانسور از قسمت‌ها و تجهیزات گوناگونی تشکیل شده…

3 سال پیش

کابین آسانسور و دلایل لرزش و تکانه‌های آن

کابین آسانسور و دلایل لرزش و تکانه‌های آن دلایل متعددی در لرزش کابین آسانسور اثرگذار است. این…

3 سال پیش

سقوط آسانسور و شبیه سازی و تاثیر آن بر انسان

سقوط آسانسور و شبیه سازی و تاثیر آن بر انسان به مانند تمامی تجهیزات و…

3 سال پیش

دلایل وجود لرزش در آسانسور درایو دار

دلایل وجود لرزش در آسانسور درایو دار یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کیفیتی در آسانسور درایو دار،…

3 سال پیش